Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Ο διάλογος του γέροντος Επιφανίου με έναν απλοϊκό Παλαιοημερολογίτη για τον Παράδεισο



Κάποτε συζητούσε με έναν απλοϊκό Παλαιοημερολογίτη, ο οποίος του έλεγε με οργή και αυτοπεποίθηση:

-          Εσείς οι Νεοημερολογίτες δεν θα πάτε στον Παράδεισο!
-          Θα πάμε!, του τόνιζε χαμογελώντας ο Γέροντας.
-          Δεν θα πάτε!, επέμενε αυτός.
-          Θα πάμε!, επαναλάμβανε ο Γέροντας.
-          Αι, αν πάτε εσείς, εγώ τέτοιο Παράδεισο δεν τον θέλω!
-          Βρε ταλαίπωρε, του λέει ο Γέροντας. Τι σ’ ενδιαφέρει εσένα ποιόν θα βάλει ο Θεός στον Παράδεισο;
Εμένα δεν θα με πείραζε καθόλου ακόμη κι αν μ’ έβαζε ο Θεός στον Παράδεισο παρέα με τον Νέρωνα, τον Καλιγούλα και τον Χίτλερ και αν μου έδινε και σαν εργασία να τους γυαλίζω τα παπούτσια. Αρκεί να βάλει κι εμένα μέσα, έστω και τελευταίον! Το μόνο που φοβάμαι είναι
ότι εσείς οι Παλαιοημερολογίτες, με τη στενοκεφαλία την οποία έχετε, θα χάσετε τον Παράδεισο.

Απόσπασμα από το βιβλίο «ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ από τη διδασκαλία του πατρός Επιφανίου» - Έκδοσις Ιερού Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνας, σελ. 38

16 σχόλια:

  1. Μία ἀκόμη ἀπό τίς πολλές ἀνοησίες τοῦ π. Ἐπιφανίου. Πρῶτον, ἄν εἶναι ἀληθινό αὐτό τό περιστατικό, τότε πρόκειται γιά ἀκραῖο (μᾶλλον Ματθαιϊκός θά ἦτο), ὁπότε τό ὡς ἄνω δημοσίευμα εἶναι κακοπροαίρετο καί συκοφαντικό, ἐφόσον ἔτσι παρουσιάζει ὅλους τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (π.ἑ.) νά ὁμιλοῦν μέ τόν ἴδιον τρόπον. Δεύτερον, πῶς δέν θά πείραζε τόν κάθε δίκαιον νά ἰδῇ Νέρωνες καί Χίτλερ στόν Παράδεισον; Δέν θά σήμαινε αὐτό ὅτι ὁ Θεός εἶναι ἄδικος; Δέν θά ἀνέτρεπε ὅλες τίς Γραφές, τίς Συνόδους καί τίς Πατερικές διδαχές; Δέν θά ἀποτελοῦσε σκάνδαλον γιά ὅλους τούς δικαίους; Μή γένοιτο! Ὁ π. Ἐπιφάνιος ἔγραψε πολλά ἀντιφατικά καί ἀντορθόδοξα, στήν προσπάθειά του νά "κατατροπώσῃ" τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. Ἔτσι, κατέληξε νά κηρύξῃ τήν γνωστήν αἵρεσιν τοῦ "ἀχρικαιρισμοῦ," μέ τήν ὁποίαν πλανᾶ τούς "συντηρητικούς" τοῦ ν.ἑ., πού κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κ. Δ. Χατζηνικολάου, ποιός σας διόρισε Κριτή;
      Τί σας πειράζει αν πάει ο Νέρωνας και οι όμοιοί του στον Παράδεισο; Που ξέρετε εσείς αν στην τελευταία τους πνοή μετανόησαν!
      Το ίδιο συνέβη και με τον Ληστή πάνω στο Σταυρό... Μήπως σας σκανδαλίζει που μπήκε και αυτός πρώτος στον Παράδεισο; Αυτός, που λίγο πριν έσφαζε και κατάκλεβε κόσμο και κοσμάκη... Είπε ένα ειλικρινές "ήμαρτον" την τελευταία στιγμή και σώθηκε!
      Ή να αναφέρω και την περίπτωση του βασιλιά Σολομώντα, που παρόλα αυτά κατατάσσεται στο αγιολόγιο;

      Είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των φανατικών π.η. η έλλειψη αγάπης και έτσι δεν κερδίζεται ο Παράδεισος.
      Νομίζουν ότι είναι "ο εκλεκτός λαός του Θεού", γι' αυτές τις ρημάδες 13 μέρες, λες και ο άχρονος Θεός είναι μέσα στον χρόνο...
      Έχουν ήδη γίνει χίλια κομμάτια μεταξύ τους. Η πλάνη της πλάνης...

      Ντροπή σας να παρουσιάζετε τον μακαριστό γέροντα Επιφάνιο ως πλανεμένο αιρετικό!
      Αυτόν, που διακόνησε ως άμισθος κληρικός την εκκλησία με ακριβέστατη τήρηση των Ιερών Κανόνων. Το συγγραφικό του έργο είναι άκρως ορθόδοξο και Πατερικό. Ήταν ένας γνήσιος συνεχιστή της Ιεράς Παράδοσης και φυσικά κατά του οικουμενισμού.

      Αχ αυτές οι 13 μέρες... που διέκοψαν την αποστολική διαδοχή και αφήνουν τους πλείστους των π.η. αβάπτιστους και ακοινώνητους εφόρου ζωής!!!
      Αλλά και γι' αυτούς δεν θα γίνω εγώ Κριτής. Ο Θεός θα αποφασίσει ευτυχώς, διότι άλλη η δικαιοσύνη του Θεού και άλλη των ανθρώπων.

      Έως τότε... καλή σας φώτιση και καλή μετάνοια!!!

      Διαγραφή
    2. "χαίρομαι" που προδικάζεις με τον τρόπο σου αν θα είσαι και συ στον παράδεισο με τον Χίτλερ και το νέρωνα!!!! Ο Θεός σε ρώτησε τι θα κάνει;

      Διαγραφή
  2. Ερώτηση: Σε τι διαφέρει ο "απλοϊκός παλαιοημερολογίτης" που πιστεύει, όπως διαβάζουμε στην αρχή, ότι δεν θα πάνε στον Παράδεισο οι νεοημερολογίτες, από τον π. Επιφάνιο που πιστεύει, όπως διαβάζουμε στο τέλος, ότι δεν θα πάνε στον Παράδεισο οι παλαιοημερολογίτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δάσκαλε,

      συγχωράτε με αλλά στην ουσία του θέματος, διαβάζουμε πως δε θα τον πείραζε ποιός θα πάει στον Παράδεισο, εφ όσον είχε μετανοήσει.
      Ακόμη και ο Χίτλερ- όπως σωστά αναλύει ο Ανώνυμος στις 7 Ιουνίου.
      Ο μακαριστός π. Επιφάνειος, δεν του λέει πως θα τον πείραζε η συνύπαρξη μαζί τους, αλλά εικάζει το χάσιμο του Παραδείσου, αν δεν μετανοήσουν εννοείται.
      Εκεί λοιπόν είναι η λεπτοφυής διαφορά μεταξύ των δύο περιπτώσεων.
      Δεν κάνουν απλώς λογοπαίγνιο, όπως μάλλον υπονοείτε εσείς.

      Καταλαβαίνω πως το περάσατε επιπόλαια το κείμενο, μη δίνοντας τη δέουσα προσοχή ....

      Και λέω να μη προσπαθήσω να γίνω πειστικός, υπογράφοντας με την ιδιότητά μου.
      Σωστά δεν κάνω;
      ¨Οχι τίποτε άλλο, αλλά μη σχηματίσουμε και την εντύπωση, πως οι σημερινοί δάσκαλοι των παιδιών μας, διαβάζουν επιπόλαια. (καλοπροαίρετο χαμογελάκι εδώ)

      Ανώνυμος λοιπόν κι εγώ.

      Διαγραφή
  3. Δάσκαλε,

    συγχωράτε με αλλά στην ουσία του θέματος, διαβάζουμε πως δε θα τον πείραζε ποιός θα πάει στον Παράδεισο, εφ όσον είχε μετανοήσει.
    Ακόμη και ο Χίτλερ- όπως σωστά αναλύει ο Ανώνυμος στις 7 Ιουνίου.
    Ο μακαριστός π. Επιφάνειος, δεν του λέει πως θα τον πείραζε η συνύπαρξη μαζί τους, αλλά εικάζει το χάσιμο του Παραδείσου, αν δεν μετανοήσουν εννοείται.
    Εκεί λοιπόν είναι η λεπτοφυής διαφορά μεταξύ των δύο περιπτώσεων.
    Δεν κάνουν απλώς λογοπαίγνιο, όπως μάλλον υπονοείτε εσείς.

    Καταλαβαίνω πως το περάσατε επιπόλαια το κείμενο, μη δίνοντας τη δέουσα προσοχή ....

    Και λέω να μη προσπαθήσω να γίνω πειστικός, υπογράφοντας με την ιδιότητά μου.
    Σωστά δεν κάνω;
    ¨Οχι τίποτε άλλο, αλλά μη σχηματίσουμε και την εντύπωση, πως οι σημερινοί δάσκαλοι των παιδιών μας, διαβάζουν επιπόλαια. (καλοπροαίρετο χαμογελάκι εδώ)

    Ανώνυμος λοιπόν κι εγώ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aξιότιμε κ. Ανώνυμε, δεν διεξήλθα καθόλου επιπόλαια το κείμενο. Γνωρίζω πολύ καλά τις θέσεις του π. Επιφανίου, διότι έχω μελετήσει όλα τα, σχετικά με το θέμα αυτό, κείμενά του, όπως έχω μελετήσει και τις αναιρέσεις των απόψεών του από άλλους θεολόγους και συγγραφείς. Αν σας ενδιαφέρει η σχετική βιβλιογραφία ευχαρίστως να σας την παραθέσω... ως εργασία για το σπίτι (ανταποδίδω καλοπροαίρετο χαμογελάκι).
    Χαίρετε εν Κυρίω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ δάσκαλε,

      ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας να μου προσφέρετε τη σχετική βιβλιογραφία, η οποία σίγουρα θα ήταν χρήσιμη για όλους.
      Επιφυλάσσομαι λοιπόν, διότι αν καταλαβαίνω καλά, ισχυρίζεστε εμμέσως, πως ως προς την ουσία των λεγομένων του π. Επιφανίου στο συγκεκριμένο στιγμιότυπο, απαιτείται προγενεστέρα και πληρεστέρα γνώση της προσωπικότητάς του.
      Θεωρούσα όμως, πως αυτά που σας έγραψα είναι ξεκάθαρα, με μη προαπαιτούμενα...
      Είδωμεν...

      Χαίρετε εν Κυρίω.

      Διαγραφή
    2. Βεβαίως αγαπητέ μου απαιτείται, και μάλιστα σε μια εποχή καταιγισμού πληροφοριών, προγενέστερα και πληρέστερα γνώση, όχι μόνο των προσωπικοτήτων, αλλά και των θεμάτων στα οποία εμπλέκονται αυτοί, ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος να... πνιγούμε από την ρηχότητα των υδάτων!
      Για αρχή:

      https://www.scribd.com/doc/58028633/%ce%a4%ce%9f-%ce%91%ce%9d%ce%a4%ce%99%ce%94%ce%9f%ce%a4%ce%9f%ce%9d

      https://zh.scribd.com/doc/142771974/%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97-%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CF%80-%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A6%CE%91%CE%9D%CE%99%CE%9F-%CE%98%CE%95%CE%9F%CE%94%CE%A9%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%9F-%CF%80-%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%9F%CE%A5-%CE%A3%CE%91%CE%9A%CE%9A%CE%91

      https://www.scribd.com/doc/58025892/%ce%94%ce%99%ce%91%ce%9b%ce%9f%ce%93%ce%9f%ce%99-%ce%a4%ce%97%ce%a3-%ce%95%ce%a1%ce%97%ce%9c%ce%9f%ce%a5-%ce%a0%ce%95%ce%a1%ce%99-%ce%9f%ce%99%ce%9a%ce%9f%ce%a5%ce%9c%ce%95%ce%9d%ce%99%ce%a3%ce%9c%ce%9f%ce%a5

      https://www.scribd.com/doc/109971770/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%9A%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%99%CE%A3-%CE%92-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3-%CF%80-%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A6%CE%91%CE%9D%CE%99%CE%9F%CE%9D

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ,

      ο πατήρ Μεταλληνός νομίζω έχει τοποθετηθεί απλά, συνοπτικά για όλα.
      Θα τα έχετε διαβάσει και ακούσει ασφαλώς.
      ¨Οταν πράγματι λοιπόν οι π.η σταματήσουν με τις μεταξύ των έριδες, τότε θα είναι καλύτερα τα πράγματα.
      Θα μπορούμε να τους ατενίζουμε, όπως και τους, εις το Άγιον ¨Ορος, αδελφούς, τούς Ιεροσολυμήτες, του Σέρβους και Ρώσους αδελφούς.
      Ειδάλλως , δεν υπάρχει άλλο τόσο σοβαρό θέμα , για να παραμένει μια ατμόσφαιρα αντιπαλότητας.

      Εμένα με καλύπτει και μου αρκεί ο π. Μεταλληνός.

      Μόνο επιτρέψτε μου να σας μαλώσω πάλι. Τι πάθατε;
      Εντάξει όλοι συγχέουμε δημοτική και καθαρεύουσα.
      Αλλά εσείς είστε δάσκαλος....
      Ασφαλώς θέλατε να πείτε ''... προγενέστερη και πληρέστερη γνώση....''
      Προσωπικά, αν έπιανα τον εαυτό μου να κάνει επιπολαίως, ανθρώπινα βέβαια κατά τα άλλα λάθη, θα σταματούσα να παρουσιάζομαι σαν δάσκαλος, συγγνώμη αλλά έτσι δεν είναι; Διορθώστε με αν κάνω λάθος , θα το δεχθώ, με την βοήθεια του Κυρίου ευγνωμώνως. Διότι άνευ Αυτού, θα πειραζόμουν σίγουρα αν με διορθώνατε. Έχω κι εγώ έναν εγωισμό βλέπετε, που θα σκότωνε κι εμένα και τους γύρω μου. Δόξα σοι ο Θεός ημών λοιπόν... .


      Διαγραφή
    4. Το έκανα κι εγώ, αλλά σαν ανώνυμος κι έτσι σώζεται η παρτίδα....
      Έγραψα '' ,,,ευγνωμώνως'' αντί ''....ευγνωμόνως...'''

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    6. Αγαπητέ μου, ας αρχίσω με το γλωσσικό. Επειδή προσωπικά δεν αποδέχομαι τον χωρισμό της γλώσσας μας σε καθαρεύουσα και δημοτική θεωρώ σωστή και την φράση "προγενεστέρα και πληρεστέρα" και την φράση "προγενέστερη και πληρέστερη". Βέβαια εκ παραδρομής και πάνω στη ρύμη του (γραπτού, αλλά και διαδικτυακού) λόγου σφάλματα γίνονται. Σεις βεβαίως εκμεταλλευτήκατε το σφάλμα αυτό (το μπέρδεμα στον τονισμό) για να μειώσετε τον συνομιλητή Σας. Δεν πειράζει. Ούτως ή άλλως επέτρεψε ο Θεός και την "πατήσατε" δις. Παρεμπιπτόντως δεν παρουσιάζομαι ως δάσκαλος, αλλά αυτή είναι η ιδιότητά μου, καλώς ή κακώς. Περί της γνώμης του αγαπητού μου π. Γεωργίου Μεταλληνού με τον οποίο έχουμε άριστες σχέσεις και αλληλοσεβασμό, τολμώ να Σας πω πως δεν πρέπει να Σας απασχολεί η γνώμη του π. Γεωργίου ή η δική μου ή κάποιου άλλου, αλλά η αλήθεια. Και η αλήθεια είναι πως δεν μπορεί να αποτελεί μόνιμο άλλοθι για την κοινωνία Σας με τους αιρετικούς οι διενέξεις των του π.η. Μάλλον πριν μελετήσετε τα τεκμήρια που Σας έστειλα πρέπει να αρχίσετε με την μελέτη και την πατερική ερμηνεία του Ματθ. 7, 5, που αποτελεί κεφαλαίο γράμμα της αλφαβήτου!
      Υ.Γ. Το email μου είναι krufosxoleio@yahoo.gr (αν τυχόν θελήσετε να άρετε το μεσότοιχον της ανωνυμίας).

      Διαγραφή
  5. και ''...Ιεροσολυμίτης...'' βέβαια , όχι ''.... Ιεροσολυμήτης...''
    Συγγνώμη και γι αυτό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλέ μου άνθρωπε, δάσκαλε, αν προσπάθησα να σας μειώσω από μνησικακία κι όχι από αγάπη, πάλι ίδιο αποτέλεσμα για εσάς θα έπρεπε να έχει.
    Γιατί δε λέτε, τι θέλει άραγε να μου πει αυτός ο ''Σαρακηνός'', ο άξεστος;
    Ή το λέτε;
    Άραγε έχει σχέση με το ''...Σας...'' , όταν αναφέρεσθε μέσω εμού στον Κύριο; Και είπατε στον εαυτό σας, ''ωρέ, μήπως ο Κύριος μου τον στέλνει, όπως οι Πατέρες λένε, για να μου πει κάποια αλήθεια'';
    Γιατί ο Κύριος δεν είναι που λέμε, ότι και ''Σαρακηνό'' θα σου στείλει για να σου πει την αλήθεια;
    Και μην ασχολείστε με τον ''Σαρακηνό'' , αυτός έχει το δικό του δρόμο...δεν έχει να κάνει με εσάς.
    Σ' εμάς του Χριστιανούς δεν πρέπει να υπάρχει θέμα μείωσης, διότι αυτό θα σήμαινε πως κάτι έχει αυξηθεί, για να μπορεί να μειωθεί και καταλαβαίνετε καλά ποιό είναι το αυξημένο....

    Μήπως ο κόσμος μας βαρέθηκε (επειικής όρος) , με τα ''φαίνεσθαι'';
    Μήπως οι νέοι για να έλθουν πίσω στην Εκκλησία, πλην άλλων, θέλουν κυρίως να βρουν το απλό κι απέριττο, το ταπεινό και κρυμμένο;
    Μήπως δεν τους νοιάζει αν είμαστε δάσκαλοι, ή προύχοντες, αλλά ταπεινοί εργάτες αφανείς του Χριστού, αθόρυβοι;
    Σας τα λέω για να τ ακούω κι εγώ ο ξιπασμένος, που πιάνω τον εαυτό μου να αναρωτιέται- εν ριπή οφθαλμού - στο πέρασμα του κόσμου, αν με αναγνώρισαν ποιός είμαι.
    Κι πόσο το όνομά μου έχει φθάσει να μετράει άραγε;
    Αντί να ασχολούμαι με του Κυρίου τα έργα και να χάνομαι, να μη με ξέρει κανένας, ή όσο το δυνατόν λιγότερο, ή κι όταν κάποιος πει καλό λόγο, να μπορώ να βιώνω, με ευχαριστία προς τον Κύριο, αλλά και καρδιακή απάθεια, το γεγονός;
    Ο Θεός να μας λυπηθεί αγαπητέ μου αδελφέ.
    Σας υπερευχαριστώ για την πρόσκληση, ωστόσο επιτρέψτε μου να παραμείνω όπως παρουσιαζόμουν έως τώρα.
    Καλή συνέχεια στο έργο σας, εν Κυρίω.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε το σχόλιό σας